Atatürk Üniversitesi - Dijital Arşiv Açık Erişim Sistemi

DSpace Repository

11-14 yaş grubuçocukların yaptıkları resimler aracılığıyla sosyal iletişim algılarının incelenmesi

Show full item record

Title: 11-14 yaş grubuçocukların yaptıkları resimler aracılığıyla sosyal iletişim algılarının incelenmesi
Author: DOÇ. DR. YAKUP GÖKDAŞ
Abstract: Amaç: Bu çalışmanın amacı çocuğun çizdiği resimler yoluyla, onu tanımak, iç dünyası ve sosyal yaşam alanındaki kişilerle olan etkileşimi hakkında bilgi edinmektir. Çevresinde ya da iç dünyasında yaşadığı olumlu veya olumsuz olayları yansıtıp yansıtmadığını analiz etmek. Yöntem: Bu araştırma, orta okul düzeyindeki 11-14 yaş grubundaki çocukların düşüncelerinin görsel ifadesindeki değişkenliğini, çizdikleri resimleri aracılığıyla sonuçları incelenen nitel bir çalışmadır Bulgular: Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre, 5.Sınıf düzeyinin, resimleri daha gerçekçi(somut) düşüncede yaptığı, ancak sınıf düzeyi arttıkça çalışma şeklinin daha soyut düşünce yapısı olmaya başladığı ortaya çıkmıştır. Çizdikleri resimlerin ardından hikayelerini yazan öğrencilerin cümlelerinden; her çocuk, psikolojisini veya yaşam tarzını yansıtan resimleri çizdikleri ve resimlerde kullandıkları renklere göre içinde bulundukları duygu halleri de tespit edilmiştir. Sonuç: Çocukların çiziği resimler, içeriklerinde sadece bir resim olmaktan çok daha fazla şeyler anlatabilir. Bunun başında da onların gelişimleri ve becerilerini anlatmak gelebilir. Ardından ise zihinsel yorum becerilerini, çevre ile olan etkileşim ve iletişimini, sorunlarını, sıkıntılarını ve bunların çözüm sürecine yönelik ipuçları verebilir. Her çocuk farklı bir dünya barındırır. Hepsi ayrı ayrı özel kişilik aşamalarından geçer ki bu da bize çizimlerini kendi yaşayışlarına göre yaptığını gösterir. Anahtar kelimeler: Çocuk resimleri, sanat eğitimi, resimlerin anlatım dili, renk ve biçimlerin anlamı
URI: http://hdl.handle.net/123456789/3288
Date: 2018-01-01


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context